Distriktsveterinärerna Västervik

Öppettider idag

08.00 - 16.00Stängt 12.30 - 13.00

Under beredskap utgår våra veterinärer antingen från Västervik eller Vimmerby. Detta kan medföra att du som kund kan få åka till vår mottagning i Vimmerby.

Smådjur | Västervik

Hos oss kan ditt djur få hjälp med friskvård, sjukvård samt akutsjukvård.

Vår mottagning i Gamleby är väl utrustad med laboratorium för blodanalyser och urinanalyser, röntgen (digital) och ultraljud samt operationssal med gasnarkos och tandbehandlingsrum. Vi hjälper er och era djur både vid sjukdom/skada och med förebyggande vård. Veterinär i beredskap kan nås dygnet runt vid akuta sjukdomsfall.

Poliklinik:

På polikliniken blir ni mottagna av veterinär och sköterska. Här får ni hjälp med klinisk undersökning och ev. blodprovstagning, röntgen, ultraljud m.m. I de fall våra resurser inte räcker till remitteras ni vidare till lämplig instans.

Laboratorium:

Vi analyserar blod avseende blodbild, lever, njurar, blodsocker samt sköldkörtelhormon samt även akutfasprotein (hund). Vi analyserar urinprov och odlar på vårt bakterielab. Vi undersöker parasiter och gör en del cellundersökningar i mikroskåp.

Tandbehandlingar:

Vi utför PTR (professionell tand rengöring) på hund och katt. I den ingår en fullständig undersökning av djurets mun/tänder. Vi har tandenhet och tandröntgen. Vi utför extraktioner, RL (tidigare FORL) behandling på katt och operation av vissa tumörer. Behandlingarna utförs alltid under narkos.

Operation:

I vår operationssal utför vi flera olika kirurgiska ingrepp som till exempel kastration katt, hanhund, tik, juvertumörer, nybildningar i hud, biopsier etc.