Distrikts­veterinär­erna Jämtland

Biskopslund 131, 834 97 Brunflo

010-122 84 00 Hitta till oss

Veterinär i Jämtland Brunflo dygnet runt, året om!

Distriktsveterinärerna Jämtland består i en smådjur- och hästklinik i Brunflo, hästklinik på travbanan i Östersund samt ambulerande verksamhet för lantbruketsdjur och häst, som utgår från Brunflo.

Vi erbjuder akut vård av både smådjur, häst och lantbruksdjur året runt och under dygnets alla timmar.

Tidsbokning sker via receptionen i Brunflo 010-122 84 00. Välkomna!

• Tisdag 08.00 - 17.00

• Måndag 08.00 - 17.00
  • Tisdag 08.00 - 17.00
  • Onsdag 08.00 - 17.00
  • Torsdag 08.00 - 17.00
  • Fredag 08.00 - 16.45
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt

Telefontid | fältresor

• Vardagar 08.00 - 09.00

Telefontid | tidsbokning

• Vardagar 08.00 - 17.00

E-postadress
kund.jamtland@distriktsveterinarerna.se
Biskopslund 131
834 97 Brunflo

Våra tjänster i Jämtland Brunflo

Vi har möjlighet att ta emot dig och din häst på vår mottagning i Brunflo eller hästkliniken på Östersundstravet (måndag, tisdag och onsdag).

Förutom akutsjukvård dygnet runt erbjuder vi profylaktiska åtgärder.

På Östersundstravet erbjuder vi hältutredning med röntgen- och ultraljudsdiagnostik, munhåleundersökning, endoskopi, gastroskopi, kastration, vaccination, dräktighetsundersökning och sårvård. I mån av tid tar vi även emot akutfall på hästkliniken.

Under sommarsäsongen har vi stuteriverksamhet i samarbete med Överby stuteri.

På mottagningen i Brunflo har vi möjlighet att ta emot häst. Förutom akutsjukvård dygnet runt erbjuder vi profylaktiska åtgärder som vaccination, munhåleundersökning, blodprovstagning, kastrering samt att vi utfärdar underlag till hästpass och utför chipmärkning.

För lantbrukets djur har vi hög kompetens vad gäller förebyggande besättningsarbete, fruktsamhetsundersökningar, medicinska utredningar och akutsjukvård. Vi utför även rutinåtgärder som avhorningar, kastreringar, vaccinationer, besättningsutredningar, dräktighets­undersökningar och reproduktioner.

Smådjur

På mottagningen tar vi emot smådjur efter tidsbokning. Här finns digitalröntgen, tandröntgen, utrustning för blodanalyser, ultraljud och cytologi samt bakterielaboratorium.

Vi utför kirurgiska ingrepp som kastrering han- och honkatt, hanhund och tik, munsaneringar, tandåtgärder, opererar bort mindre nybildningar, åtgärdar sårskador, operation livmoderinflammation och operation juvertumör.

För större kirurgiska ingrepp, inklusive ortopedi, har vi ett gott samarbete med remissinstanser inom rimligt avstånd.

Vi arbetar dessutom mycket med komplicerade hudutredningar på alla djurslag och officiella uppdrag.