Distrikts­veterinär­erna Huskvarna

Wadmans Linje 2A, 561 33 Huskvarna

010-122 8660 Hitta till oss

Veterinär i Huskvarna dygnet runt, året om!

Distriktsveterinärerna i Huskvarna har ambulatorisk verksamhet för häst samt lantbrukets djur och tar emot din hund eller katt på vår mottagning. Förutom akutvård gör vi även planerade besök som kan bokas i förväg.

Välkommen att ringa oss för tidsbokning. För akut sjuka djur finns veterinär i beredskap dygnet runt!

• Tisdag 08.00 - 14.00

• Måndag 08.00 - 14.00
  • Tisdag 08.00 - 14.00
  • Onsdag 08.00 - 14.00
  • Torsdag 08.00 - 14.00
  • Fredag 08.00 - 14.00
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt

Telefontid | tidsbokning och rådgivning

Telefontid | tidsbokning smådjur

Telefontid | fältresor

010-122 8660
E-postadress
kund.huskvarna@distriktsveterinarerna.se
Wadmans Linje 2A
561 33 Huskvarna

Våra tjänster i Huskvarna

Ambulerande verksamhet. Förutom akuta behandlingar vid exempelvis sårskador och kolik så gör vi även planerade besök. Vi kan hjälpa till med akuta åtgärder i fält, vaccination, kastrering (stående), förebyggande behandlingar och hälsokontroller, besiktning, sårbehandling, enklare hältutredning, telefonrådgivning (mellan 8-9 vardagar) samt avlivning- medicinsk/mekanisk.

Vi kommer ut till dig på gården eller till stallet där djuret finns. Vi utför både friskvård, sjukvård samt akutsjukvård. Vi kan hjälpa till med akuta åtgärder i fält, dräktighetsundersökning, avhorning och kastrering, vaccination, telefonrådgivning (mellan 8-9 vardagar) samt avlivning.

Smådjur

Till vår mottagning kan du komma med ditt mindre djur och få hjälp med förebyggande vård, sjukvård. Akuta ärenden kommer att remitteras vidare.

Vi kan idag hjälpa till med vaccination (hund & katt)*, Id-märkning med chip*, besiktning inför försäljning eller försäkring, lejonklippning och tovklippning, akut kräkframkallning, mindre sårskador, tömning av analsäckar, öronproblem, utfärdande av pass, kemisk kastrering av hanhund, åtgärd av klokapselbrott, urinproblem samt avlivning.

*Vaccination och id-märkning med chip i hemmet - vid bokat stordjursbesök, ex. häst eller annat produktionsdjur, kan vi samtidigt hjälpa till med att vaccinera och id-märka din hund eller katt vid besöket.