Distrikts­veterinär­erna Kalmar

Industrigatan 18, 386 32 Färjestaden

Veterinär i Kalmar dygnet runt, året om!

Veterinär nås dygnet runt på telefon 010-122 94 20. Detta är ett samarbete mellan statliga distriktsveterinärer och privata veterinärer. Vi hjälps åt så det alltid ska finnas en veterinär i tjänst.

Distriktsveterinärerna i Kalmar jobbar med fältverksamhet.

Telefontid vardagar kl. 8-9 och vi svarar i mån av tid fram till kl.16.00 på mottagningstelefonen.

För akut sjuka djur finns veterinär i beredskap dygnet runt!

• undefined Stängt

• undefined Stängt

Industrigatan 18
386 32 Färjestaden

Våra tjänster i Kalmar

Förutom akuta sjukbesök gör vi även planerade besättningsbesök på din gård.

Vi kan hjälpa till med bland annat djurhälsorådgivning, fruktsamhetsrådgivning inkl. ultraljudsguidad dräktighetsundersökning och tillsyn djurägarsemin, ViLA – villkorad läkemedelsanvändning kött och mjölk, smittsäkrad besättning, avhorning, kastration, vaccination, medicinska utredningar/provtagningar, löpmagsoperationer, officiella intyg, telefonrådgivning och avlivning.

Förutom vår ambulerande verksamhet med akuta behandlingar så gör vi även planerade besök. Vi kommer till ditt stall eller du kan komma till hästmottagningen i Färjestaden.

Vi kan hjälpa till med bland annat gårdsbesiktning, mobilt röntgen och utför röntgenundersökning i fält eller på hästmottagningen på Öland, vaccination – i stallet eller på mottagningen, utfärdande av id-handlingar, pass, officiella hälsointyg vid utlandsresa, munhåleundersökningar, gyn undersökning, kastration, djurhälsorådgivning, smittskyddsrådgivning, telefonrådgivning, medicinska utredningar och avlivningar – medicinsk/mekanisk.

Smådjur - mottagning på Öland

På mottagningen på Öland kan vi hjälpa ditt djur vid akuta sjukdomsproblem så som sårskador, öronproblem - vi kan även hjälpa till med vaccination, besiktning, Id- kontroll och märkning, utfärdande av pass, hälsokontroll, officiella uppdrag – hälsointyg export, katt kastration samt avlivningar – i hemmiljö eller på klinik.