Distrikts­veterinär­erna Nordvästra Skåne

Storgatan 10, 264 35 Klippan

010-122 95 60 Hitta till oss

Veterinär i Nordvästra Skåne dygnet runt, året om!

Till Distriktsveterinärernas mottagning belägen centralt i Klippan är du alltid välkommen med din hund, katt eller andra smådjur. Vi har en ambulerande verksamhet för dig och din häst där vi utför båda akuta och bokade besök. Vi tar även hand om lantbrukets alla djur som utgör en väsentlig del av vår verksamhet.

För akut sjuka djur finns veterinär i beredskap dygnet runt!

• Tisdag 08.00 - 16.30
  • Lunchstängt 12.00 - 13.00

• Måndag 08.00 - 16.30
  • Tisdag 08.00 - 16.30
  • Onsdag 08.00 - 16.30
  • Torsdag 08.00 - 16.30
  • Fredag 08.00 - 16.30
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt
  • Lunchstängt 12.00 - 13.00

Telefontid | fältresor

• Vardagar 08.00 - 09.00

Telefontid | tidsbokning

• Vardagar 08.00 - 16.00

E-postadress
kund.nordvastraskane@distriktsveterinarerna.se
Storgatan 10
264 35 Klippan

Våra tjänster i Nordvästra Skåne

Förutom vår ambulerande verksamhet med akuta behandlingar vid exempelvis sårskador och kolik så gör vi även planerade besök hemma hos dig och din häst.

Vi kan hjälpa till med hästtandvård utrustad med tandslip, gårdsbesiktningar, brunstkontroll och dräktighetsundersökning med ultraljud, hälsoutredningar vid ex fång, PPID, luftvägsproblematik mm, sårskador, kastrering, enklare hältutredningar, Id-kontroll/chipmärkning, officiella uppdrag inför resa/tävling utomlands, avlivningar, akuta och trotjänaravlivning, vaccinationer samt rådgivning angående utfodring och avmaskning.

Vi jobbar med brunstkontroller och dräktighetsundersökningar, välkommen att ta kontakt med oss om du har ett eller flera ston som du vill få dräktiga under kommande avelssäsong.

Vi kommer ut till dig på gården eller till stallet där djuret finns. Vi utför både friskvård, sjukvård samt akutsjukvård.

Vi kan hjälpa till med akuta sjukdomsfall, Besättningsservice, kalvningar, livmoderframfall, kvarblivna efterbörder och livmoderinflammationer, utfodringsrelaterade sjukdomar, parasitära sjukdomar, kastrering av kalvar och lamm, klövsjukdomar och hältor, besättningsveterinärer vid villkorad läkemedelsanvändning i svinbesättningar, officiella uppdrag vid t ex export av djur eller lantbruksmaskiner, livdjursintyg och akuta avlivningar av lantbruksdjur.

Smådjur

Hos oss kan ditt djur få hjälp med friskvård, sjukvård samt akutsjukvård.

Vi kan hjälpa till med medicinska utredningar såsom öron- och hudproblematik eller hormonellt betingade, sjukdomar, tandvård under narkos, kastrering av han- och honkatt samt hanhund och tik, besiktningar, sårskador, avlivning, även hemavlivning samt efterföljande kremering, hälsokontroller på unga och gamla individer och officiella uppdrag inför resa utomlands.

Vi har även ett välutrustat labb där vi analyserar våra egna blodprover.