Distrikts­veterinär­erna Vårsta

Ringvägen 1, 147 70 Vårsta

010-122 88 60 Hitta till oss

Veterinär i Vårsta dygnet runt, året om!

Vi erbjuder ambulerande verksamhet för häst och lantbrukets djur där vi utför planerade besök och tar hand om akut sjuka djur. På vår mottagning tar vi emot hundar, katter och andra smådjur.

För akut sjuka djur finns veterinär i beredskap dygnet runt!

• Tisdag 08.00 - 15.30

• Måndag 08.00 - 15.30
  • Tisdag 08.00 - 15.30
  • Onsdag 08.00 - 15.30
  • Torsdag 08.00 - 15.30
  • Fredag 08.00 - 15.30
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt

Telefontid | fältresor

• Vardagar 08.00 - 09.00

Telefontid | tidsbokning

• Vardagar | 08.00-09.00, övrig tid på dagen svarar vi i mån av tid . - .

Drop-in

• Vardagar | Drop-in för vaccination, intyg avmaskning, kloklipp, chipmärkning 09.15 - 10.00

E-postadress
kund.varsta@distriktsveterinarerna.se
Ringvägen 1
147 70 Vårsta

Våra tjänster i Vårsta

Vi har ambulerande verksamhet, vilket innebär att vi kommer ut till stallet och utför våra undersökningar och behandlingar på plats.

Vi kan hjälpa till med akutsjukvård (ex vis kolik, sårskador och akuta hältor), munhåleundersökningar och hästtandvård, vaccinationer, hälsokontroller, besiktningar, enklare hältutredningar, dräktighetsundersökning med ultraljud, blodprovsanalyser i eget laboratorium, kastrering, Id-kontroller och officiella uppdrag.

Vi har ambulerande verksamhet med inplanerade besök, besättningsbesök och akutsjukvård.

Vi kan hjälpa till med akutsjukvård (exempelvis juverinflammationer och kalvningar/lamningar), avhorningar och kastreringar, Besättningsservice, villkorad läkemedelsanvändning för mjölkkor, får och svin, dräktighets­undersökningar och löpmagsoperationer.

Smådjur

Hos oss kan ditt djur få hjälp med friskvård, sjukvård samt akutsjukvård.

Vi kan hjälpa till med vaccinationer, besiktningar, hälsoundersökningar, blodprovsanalyser i eget laboratorium, Id-märkning och utfärdande av djurpass, han- och honkattskastrering, kastration tik, hanhundskastrationer, dräktighetsundersökning med ultraljud, SKK-röntgen höfter och armbågar, patella intyg, enklare operationer där djuret kan gå hem samma dag och officiella uppdrag, resa med djur.