Distrikts­veterinär­erna Tierp

Parkgatan 5, 815 40 Tierp

010-122 88 10 Hitta till oss

Veterinär i Tierp dygnet runt, året om!

Välkommen att kontakta Distriktsveterinärerna i Tierp Parkgatan 5, mitt emot Järnbruket. Vi jobbar med alla djurslag och har ambulerande verksamhet för lantbrukets djur och häst. Vi har ett nära samarbetar med Distriktsveterinärerna i Östhammar/Hökhuvud avseende beredskap, kompetens och utrustning såsom röntgen, ultraljud och endoskopi.

Vänligen kontakta oss för tidsbokning. För akut sjuka djur finns veterinär i beredskap dygnet runt! Ambulerande veterinär utgår från mottagningen i Östhammar.

• Tisdag 08.30 - 16.30

• Måndag 08.30 - 16.30
  • Tisdag 08.30 - 16.30
  • Onsdag 08.30 - 16.30
  • Torsdag 08.30 - 16.30
  • Fredag 08.30 - 16.30
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt

Telefontid | fältresor

• Vardagar 08.30 - 16.30

Telefontid | tidsbokning

• Vardagar 08.30 - 16.30

E-postadress
kund.tierp@distriktsveterinarerna.se
Parkgatan 5
815 40 Tierp

Våra tjänster i Tierp

Förutom vår ambulerande verksamhet med akuta behandlingar så gör vi även planerade besök.

Vi kan hjälpa till med tand- och munhåleundersökning, kastrering, hältutredningar, vaccination och besiktning.

Vi gör gårdsbesök. Förutom akuta sjukdomsfall såsom exempelvis sårskador, kolik, hältor, kalvningar och juverinflammationer kan vi hjälpa till med förebyggande behandlingar. Vi står till tjänst med besättningsutredningar och profylaktiska behandlingar som till exempel kastrering och avhorning av lantbrukets djur.

Smådjur

Vi har dagligen mottagning efter tidsbeställning och tar självklart emot akuta sjukdomsfall efter telefonkontakt. Vi kan hjälpa till med kirurgi, utredningsfall och profylax.

Vi utför kirurgiska ingrepp som kastration hanhund och katt samt övriga mindre ingrepp.

Vi har även kompetens för medicinsk- och hud/allergiutredning, tandvård och tandröntgen.

Vi gör förebyggande behandlingar som besiktning, vaccination, ID-märkning, utrustning för analys av blodprov och mikroorganismer.