Distrikts­veterinär­erna Bygdeå

Industrivägen 11, 915 98 Bygdeå

010-122 82 20 Hitta till oss

Veterinär i Bygdeå dygnet runt, året om!

Distriktsveterinärerna i Bygdeå jobbar i huvudsak med hund, katt, häst och lantbrukets djur. Vi erbjuder djursjukvård och förebyggande djurhälsovård för alla djurslag. Välkommen med din hund, katt eller andra smådjur till vår mottagning där vi erbjuder bland annat ultraljud, digital röntgen, tandröntgen och tandunit.

Välkommen att ringa för tidsbokning. För akut sjuka djur finns veterinär i beredskap dygnet runt!

• Tisdag 08.00 - 16.00

• Måndag 08.00 - 16.00
  • Tisdag 08.00 - 16.00
  • Onsdag 08.00 - 16.00
  • Torsdag 08.00 - 16.00
  • Fredag 08.00 - 16.00
  • Lördag Stängt
  • Söndag Stängt

Telefontid | fältresor

• Vardagar 08.00 - 09.00

Telefontid | tidsbokning

• Vardagar 08.00 - 12.00

E-postadress
kund.bygdea@distriktsveterinarerna.se
Industrivägen 11
915 98 Bygdeå

Våra tjänster i Bygdeå

Vi har ambulerande verksamhet, men kan även i mån av tid, boka in hästen på hästavdelningen på vår mottagning.

Exempel på behandlingar för hästar allmänundersökningar, vaccinationer, blodprov, hältutredningar, signalementsbeskrivning och ID-märkning, kastreringar, munhåleundersökningar och de vanligaste åtgärderna i munhålan, dräktighets­undersökningar samt seminverksamhet.

Vi har tre tjänstebilar med den utrustning som behövs för att behandla många av de olika sjukdomar och problem som kan uppstå. Med besättningsservice får du en egen besättningsveterinär som fokuserar på de områden just din gård behöver.

Exempel på behandlingar för lantbrukets djur förebyggande besättningsarbete, akutsjukvård, medicinsk utredning, avhorning av små och stora djur, kastrering, operationer vid löpmagsförskjutning, provtagning, vaccinationer, dräktighetsundersökning samt seminverksamhet på nötkreatur.

Smådjur

Till vår mottagning kan du komma med din hund, katt eller andra små smådjur. Vi har tillgång till röntgen, inhalationsnarkos, ultraljud och blodanalys.

Exempel på behandlingar är vaccinationer, akutsjukvård, Id-märkning och besiktning av hund och katt, hälsokontroller och seniorkontroller, tandstenstagning med ultraljud, extraktion av tänder, kastrering på hund, katt och kanin, höftleds- och armbågsledröntgen för SKK, medicinska utredningar, blodanalys för både sjukdomsdiagnostik och hälsokontroller, kirurgiska ingrepp, borttagning av mindre knölar och ultraljudsdiagnostik av bukorgan